woensdag 4 december 2013

Reisplannen

‘Marokko is een weergaloos vakantieland,’ zei een klant in de boekwinkel waar ik zojuist een reisgids voor dat land had aangeschaft. Andere klanten en medewerkers vielen haar bij. Al snel volgde er een levendige uitwisseling van plaatsen en belevenissen. Iedereen leek slechts prettige herinneringen te hebben overgehouden aan soms wel meerdere bezoeken. Tenslotte wendden ze zich weer tot mij met de verklaring: ‘Maar je moet toch vooral naar Marrakesh!’ Met dat advies gewapend stapte ik naar huis. Marokko zou het worden, omdat het Midden Oosten niet tot de mogelijkheden behoorde vanwege de burgeroorlogen en andere onrust. Natuurlijk had ik heel ergens anders heen kunnen gaan, maar dan had ik mijn reis niet door het Vliegende Nijlpaard kunnen laten verzorgen. (37)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten