zondag 22 december 2013

All aboard the Marrakesh Express

De reis begon eigenlijk al toen ik de lijst toegestuurd kreeg met overnachtingen. Maar de absolute, verwachtingsvolle opwinding begon op Schiphol vanwaar ik met Transavia rechtstreeks naar Marrakesh vloog. Ik had nog nooit eerder met Transavia gereisd. Het stond bekend als chartermaatschappij die zonder vaste dienstregeling chartervluchten vloog voor reisorganisaties die complete vakanties op zonnige toeristenbestemmingen verkopen, inclusief vlucht en hotel. Mij waren vooral verhalen over vertragingen en afgelaste vluchten ter ore gekomen. Maar tijden zijn gelukkig veranderd en Transavia onderhoudt inmiddels gewone lijndiensten. Wel vliegen ze nog steeds naar de populaire vakantiebestemmingen in Europa en Noord Afrika zoals Marrakesh. Transavia heeft zich ontwikkeld tot ‘low cost price cutting airline’ die de individuele reiziger via het internet en app kaartjes aanbiedt. Ik was op 21 oktober één van de ongeveer 5 miljoen passagiers die Transavia in 2013 van en naar mijn bestemming bracht. (1)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten